ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
ریخته گری چیست و مناقصات ماشین آلات ریخته گری

ریخته گری به فرایندی اطلاق می شود که در طی آن یک ماده  مایع معمولا در قالب ریخته می شود که حاوی یک حفره توخالی به شکل دلخواه است و سپس اجازه  پیدا می کند تا جامد شود. این قسمت جامد شده به عنوان ریخته گری نیز شناخته می شود که برای تکمیل فرآیند از قالب خارج می شود یا از آن شکسته می شود. مواد ریخته گری معمولاً فلزات یا مواد مختلف با تنظیم مدت زمان هستند که پس از مخلوط کردن دو یا چند جز با هم ترمیم می شوند. از طریق فرایند ذوب فلز ، فلز مذاب در قالبی ریخته می شود که با ابعاد نهایی محصول نهایی مطابقت دارد. برای این کار ماشین آلات ریخته گری طراحی شده اند که کار ریخته گری را آسان تر کرده اند.

در حالی که تمام فلزات می توانند ریخته شوند ، بیشترین آلیاژهای پایه آهن ، آلومینیوم ، فولاد و مس هستند. ریخته گری در واقع یکی از اساسی ترین روش های تولید است زیرا بیش از ۵۰ درصد از قطعات ماشین آلات به این روش تهیه می شود. همچنین  فلزاتی که ویژگی پلاستیک کمی دارند با قطعاتی که دارای اشکال پیچیده هستند، به روش ریخته‌گری شکل داده می‌ شوند. در ادامه این مقاله به بررسی ماشین آلات ریخته گری می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

ماشین آلات ریخته گری

این روزها در حوزه ریخته گری مهمترین دغدغه کارفرما انتخاب ماشین آلات با ضریب اطمینان بالا است. به همین منظور هم در هنگام خرید ماشین آلات باید از مواردی مانند کیفیت بالا، ارائه گارانتی، وارانتی فروشنده و قیمت پایین به همراه کمترین هزینه تحمیلی در هنگام کارکرد مطمئن شوند. ماشین آلات در این زمینه به شرح زیر هستند:

  • کوره خشک کن پودر
  • پاتیل ذوب سرریز و کف ریز و واکنشی
  • پیشگرم پاتیل عمودی و افقی
  • میکسرهای مداوم ماسه
  • میکسر ماهیچه و بچ
  • میکسرهای طرح آیریش
  • شوت انتقال پنوماتیک ماسه و مواد پودری
  • سنگ آویز (پاندولی)
  • سنگ ایستاده
  • سیستم احیا ماسه
  • شیک اوت
  • سرند کراشر
  • کلاسیفایر
  • بگ فیلتر بالای سیلو
  • میز ویبره قالب گیری
  • خطوط قالبگیری
مناقصه ماشین آلات ریخته گری

مناقصات ماشین آلات ریخته گری

شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی که در فرایندهای خود نیاز به ماشین آلات دارند؛ برای انجام بهتر و به صرفه تر این فرایند، اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند تا از پیمانکاران مختلف برای پیاده سازی آن کمک بگیرند. این مناقصات با اعلام شرکت مناقصه گزار آغاز شده و در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های مختلف مانند وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

سپس شرکت هایی که شرایط لازم سازمان برگزار کننده مناقصه را داشته باشند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند. سازمان مذکور نیز با بررسی مدارک پیمانکاران از آنها برای مناقصه دعوت کرده و شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که شرایط لازم را داشته باشد و مبلغ پیشنهادی آن برای انجام پروژه کمتر از دیگر رقبا باشد. سپس میان هر دو طرف قراردادی منعقد خواهد شد که تعهدات طرفین و مدت زمان انجام پروژه در آن ذکر می شود. مناقصات ماشین آلات ریخته گری عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه اجرای بتن مسلح، مناقصه ریخته گری شمش های برنجی، ریخته گری آلیاژهای خاص و غیره صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده انواع ضایعات فلزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آلومینیوم , ریخته گری , صنایع فولاد , فلز , ماشین الات ریخته گری , مناقصه ماشین آلات ریخته گری , مناقصه ماشین الات , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 105 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 15:27

کارشناسان حوزه کشاورزی اعتقاد دارند: سهمیه کودهای یارانه ای کشاورزان مطابق با نیاز آن‌ها نبوده و با تاخیر به دستشان می ‌رسد. نکته مهمتر دیگر آن است که کیفیت این کودها بسیار پایین است، به صورتی که تهدیدی برای تولید محصولات استراتژیک به شمار می آید. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

تاثیر کودهای یارانه ای بی کیفیت بر محصولات استراتژیک

کود، در کشاورزی یکی از اصلی ترین نهاده ها به شمار می رود که کمیت و کیفیت آن تاثیری مستقیم بر تولید محصولات کشاورزی دارد. در این زمینه، وزارت جهاد کشاورزی در جایگاه متولی تولید محصولات کشاورزی و تأمین‌کننده کالا‌های اساسی وظیفه دارد که در ابتدای هر سال زراعی سه نوع کود مورد نیاز کشاورزی شامل اوره، فسفاته و پتاسه را بر اساس نیاز و با کیفیت مناسب، تهیه کند.

همه ساله شروع فصل زراعی را شهریور ماه می دانند. اولین فصل کشت نیز کشت پاییزه است. این فصل اهمیت بسیاری در تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات استراتژیک دارد. تامین کردن نهاده‌ های تولید در این فصل به خصوص کود می تواند تاثیر بسیاری بر میزان بازدهی و بهره وری محصولات داشته باشد. اما با این حال، گزارش کشاورزان حاکی از عدم تامین کود‌ها به میزان نیاز آنها و تاخیر در تحویل کود‌ها و مهمتر از آن‌، افت کیفیت کود‌ها است.

بر اساس اظهارات، علی قلی‌ایمانی، نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور، وزارت جهاد کشاورزی، در تحویل کودهای یارانه ای اوره و فسفاته تاخیر بسیاری داشته و این موضوع در حالی رخ می دهد که هم اکنون زمان مصرفی کود فسفاته است و با سپری شدن زمان، دادن کود به محصولات کشاورزی دیگر بازدهی اصلی را نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این موضوع به خصوص در محصولات استراتژیک گندم و جو اهمیت بیشتری دارد، زیرا که اکنون بهترین زمان کود فسفاته است تا بازدهی مناسب را داشته باشد.

ایمانی در کنار مشکل تاخیر در تامین و ناکافی بودن سهم کودهای یارانه ای، از یک مشکل بزرگتر دیگر نیز خبر داد و گفت: کود‌های یارانه ‌ای دولت کیفیت بسیار پایینی داشته و اینطور به نظر می ‌رسد که این مشکل در سال جاری شدت بیشتری نیز پیدا کرده است.

کود های یارانه ای

شاهد این ادعا از دیدگاه نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور، انجام آزمایش برای تعیین درصد مواد موثر در کود‌ها است که تفاوت زیادی با میزان ذکر شده بر روی کیسه‌ های آن‌ ها دارد. این ادعا توسط ساسان خزاعی، دکتری بیوتکنولوژی و از کشاورزان نمونه کشور نیز تائید شده است.

این کارشناس حوزه کشاورزی، ضمن اشاره به آخرین نتایج آزمایشات بر روی کود‌های یارانه ای، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، مواد موثر در کود‌های یارانه‌ ای کمتر از نصف میزان ذکر شده بر روی کیسه‌ ها آنها است. این موضوع می ‌تواند با افت تولید و کاهش بهره وری در مزارع، تولید محصولات کشاورزی را با خطرات بسیاری روبرو کند.

وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده از آزمایش ها ما را به این تصمیم رساند که بر خلاف ارزانی کودهای یارانه ای بهتر است  به سراغ کودهای گران اما با کیفیت بالاتر بازار آزاد برویم.

خزاعی در ادامه اظهارات خود افزود: افت تولید در صورت استفاده از کود‌های یارانه ‌ای به حدی زیاد خواهد بود که ارزانی کود‌های یارانه ‌ای غیر قبل توجیه شده است.

بر اساس صحبت های این کارشناس حوزه کشاورزی، بسیاری از کشاورزان امکان آزمایش این کودها را ندارند و صرف به وزارت جهاد کشاورزی اعتماد کرده و آنها را مصرف می کنند ولی متناسب با هزینه و زحماتی که متقبل می شوند، نتیجه نمی گیرند.

وی بر این باور است که عدم توجه وزارت کشاورزی به کیفیت کودهای یارانه ای می تواند در بلند مدت با کاهش چشمگیر تولید به خصوص در محصولات استراتژیک همراه شود.

خزاعی در پایان گفت: دولت می ‌تواند با هزینه بیشتر در ارتقاء کیفیت کود‌های یارانه ‌ای دستاوردی بزرگتر با افزایش تولید و بهبود بهره وری داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : جهاد کشاورزی , کودهای شیمیایی , گندم , محصولات کشاورزی , مناقصه کشاورزی , مناقصه کود , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 91 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 15:22

دانشگاه تهران و مزایدات این مجموعه

دانشگاه تهران یکی از دانشگاه های دولتی و بزرگترین مرکز آموزش عالی در کشور است. این دانشگاه با نام های دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی نیز شناخته می شود. پیشنهاد ساخت این دانشگاه توسط اسماعیل سنگ در سال ۱۳۰۵ مطرح شده و پس از انجام مطالعات اولیه عیسی صدیق، در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران توسط پروفسور محمود حسابی تاسیس شده است. دانشگاه تهران دارای ۲۵ دانشکده، ۳ پردیس خودگردان و بین‌المللی و ۱۶ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است.

در این دانشگاه فعالیت های مهم و علمی کشور انجام شده و در رتبه بندی دانشگاه های کشور مقاوم اول را دارد. بنابراین به لحاظ علمی و امکانات، این دانشگاه برتر و بهتر از دیگر دانشگاه ها در کشور است. این دانشگاه حدود حدود ۱۵ خوابگاه برای دانشجویان  داشته و دارای ۱۱۱ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۷۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۶ رشته در مقطع دکتری است. همچنین در دانشگاه تهران تقریبا ۱۵۰۰ نفر هیئت علمی و ۳۲ هزار دانشجو فعالیت می کنند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه باشید.

معرفی دانشگاه تهران

طراحی پردیس اصلی دانشگاه تهران توسط یک معمار فرانسوی انجام شده است که در پانزدهم بهمن ۱۳۱۳ عملیات اجرایی آن شروع شده بود.  پردیس مرکزی این مجموعه در نزدیکی میدان انقلاب قرار دارد و دسترسی راحتی به وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و غیره دارد. این دانشگاه در حال حاضر در سه مقطع  لیسانس و فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرد که  تا به امروز توانسته افراد شایسته و شخصیت های برجسته و چهره های صاحب نامی را در خود پرورش دهد. عبدالعظیم  قریب، پروفسور محمود حسابی، استاد علی  اکبر دهخدا، دکتر محمد معین، شهید دکتر مصطفی چمران، شهید دکتر محمد مفتح، استاد شهید مرتضی مطهری و غیره، از جمله این افراد هستند.

دانشگاه تهران تا به امروز تنها دانشگاه ایرانی است که موفق شده  در رده بندی جهانی منتشره THES تایمز لندن قرار بگیرد. دانشگاه تهران در این رده بندی در رتبه ۵۳۹ جهانی قرار دارد. در رده بندی webometrics دانشگاه تهران در مکان ۱۳۷۳ جهانی قرار دارد (رتبه دوم در خاورمیانه). در حوزه فناوری نیز  در جام روبوکاپ این دانشگاه در سال ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد، در حالی که در ۸ رشته عنوان «قطب علمی کشور» را دارا است.

امکانات دانشگاه تهران نیز در حالت کلی به سه دسته  امکانت ورزشی، خوابگاهی و فرهنگی تقسیم بندی می شود. این دانشگاه با توجه به فضای بسیار زیادی که دارد توانسته اکثر امکانات مورد نیاز دانشجویان را فراهم کند.

مزایدات دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات دانشگاه تهران هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد. در مزایده دانشگاه تهران نیز شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد و موضوع این مزایدات در ارتباط با این دانشگاه، عمدتا مزایده فروش و اجاره زمین و آپارتمان، مزایده بوفه دانشگاه، مزایده اقلام مازاد، انواع تجهیزات آموزشی، مزایده اجاره فضاهای آموزشی، فروش خودرو و غیره است. سپس قراردادی ما بین برنده و دانشگاه به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های کارگاه های آموزشی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آموزش عالی , دانشگاه تهران , مزایده , مزایده دانشگاه , مناقصه دانشگاه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 327 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 14:03

آیا در زمان کاهش قیمت واقعی مسکن هستیم؟

کارشناس بازار مسکن: در مقطعی قرار گرفته‌ ایم که قیمت اسمی خانه افزایش پیدا می کند اما هم پای تورم رشد نمی ‌کند. این به معنای کاهش تدریجی قیمت واقعی مسکن است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

قیمت واقعی مسکن و تورم کشور

مهدی روانشادنیا گفت: هم اکنون بالا رفتن قیمت ملک به معنای  کاهش ارزش پول ملی و تورمی است که در کشور وجود دارد. بر اساس پیش ‌بینی ‌ها تورم مسکن در سال ۱۴۰۱ از تورم عمومی فراتر نرفت و این روند ادامه خواهد داشت. شهریور ماه سال جاری، رشد قیمت مسکن در تهران نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۳۶ درصد بوده و تورم عمومی نقطه به نقطه نیز ۴۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: این میزان ثبات نسبی بازار مسکن دو دلیل عمده دارد:  یک آن که مسکن در استطاعت همه اقشار نیست. بنابراین  برخی گروه‌ها از این بازار خارج می ‌شوند. در این شرایط هم قیمت اسمی مسکن افزایش پیدا می‌ کند اما هم پای تورم رشد نخواهد ‌کرد. که  این مساله به معنای کاهش تدریجی قیمت واقعی مسکن است.

روانشادنیا تاکید کرد: نوع رفتاری که بازار مسکن دارد به این صورت است که بعد از یک دوره جهش دچار چسبندگی قیمت می ‌شود. طی سالهای ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ قیمت مسکن به اندازه کافی افزایش یافته است که این مانع از رشد بیشترش می ‌شود اما کاهش اسمی هم پیدا نمی‌ کند.

وی ادامه داد: از آذرماه سال ۱۳۹۶ که آغاز فرآیند رشد بازار مسکن بوده است تا به امروز متوسط قیمت خانه در شهر تهران تقریبا ۱۰ برابر شده و بازار ارز، مقداری کمتر از این عدد رشد داشته است. در واقع به اندازه ‌ای که پول رایج کشور،  کاهش ارزش داشته قیمت آپارتمان هم حالت صعودی داشته است. بنابراین نرخ دلاری مسکن به اندازه قیمت دلاری آذر ۱۳۹۶ است.

وی ضمن اشاره به  کاهش شدید ساخت و ساز در شهر تهران تصریح کرد: بخش مسکن در کشور یکی از خصوصی ‌ترین بخش ‌های اقتصاد است. در حالی که در کشورهای پیشرفته این حوزه، یکی از دولتی ترین بخش ها به شمار می رود. بخش خصوصی به دلیل تعیین کننده بودن در بازار مسکن منجر به این می ‌شود که با هر دوره ای از رکود باکاهش ساخت و ساز روبرو شده و تبعات آن در سال های بعد خود را نشان ‌دهد.

قیمت واقعی مسکن

بر اساس اظهارات روانشادنیا انبوه سازان و سازندگان چشم انداز دقیقی از اقتصاد کشور ندارند و از سوی دیگر قیمت نهاده های ساختمانی به شدت دچار نوسان شده است. این مساله قیمت تمام شده مسکن را بالا برده و توان خرید متقاضیان را نیز کاهش می دهد. تبعات این کاهش در خرید و ساخت و ساز در آینده خود را نشان خواهد داد و امکان دارد تا دو سال آینده تحولی در فضای تقاضای بازار مسکن ایجاد شود و تعداد واحدهایی که این روزها پروانه دریافت می کنند جوابگوی نیاز مردم نباشد.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده،  قیمت متوسط هر متر خانه در تهران به ۴۳.۲ میلیون تومان رسیده است که این عدد با افزایش ۱.۱ درصد نسبت به ماه قبل و ۳۶.۳ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل روبرو بوده است. این کمترین میزان افزایش ماهیانه قیمت از فروردین ماه سال جاری تاکنون بوده است. در ارتباط با معاملات هم  فرآیند کاهش خرید و فروش که از تیر ماه شروع شده بود ادامه یافته است.  بر اساس اعلام بانک مرکزی، شهریور  سال جاری، ۶۰۳۳  مورد معامله مسکن در تهران منعقد شده است که از کاهش ۲۳ و ۲۲.۵ درصد به ترتیب نسبت به مرداد امسال و شهریور سال گذشته خبر می دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های مسکن» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آپارتمان , ساختمان سازی , قیمت واقعی مسکن , مزایده املاک , مصالح ساختمانی , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 62 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 13:59

حجم ذخایر نفت و گاز ایران و مناقصات در این حوزه

ایران بزرگترین دارنده ذخایر گازی و چهارمین دارنده ذخایر نفتی دنیا به شمار می رود که در صورت تجمعی ذخایر نفت و گاز جایگاه نخست را در جهان خواهد داشت. میدان هایی که این حجم از ذخایر  نفت و گاز ایران را در خود جای داده اند، در پهنه گسترده ای از کشور از آب های کم عمق خلیج فارس تا آب های عمیق دریای خزر و همچنین مناطق خشکی قرار دارند.

این جایگاه ایران در حوزه ذخایر نفت و گاز در جهان در حالی است که  این ذخایر در کشور، جزو منابع متعارف محسوب شده و ایران هنوز اکتشاف گسترده و تخمین ذخایر غیر متعارف (شیل های نفت و گاز و هیدرات های گازی) را شروع نکرده است. در ادامه این مقاله با موضوع ذخایر نفت و گاز ایران با مجله هزاره همراه باشید.

حجم ذخایر نفت و گاز ایران

اطلاعات اولیه نشان می دهد که در بخش هایی از کشور ذخایر  گسترده هیدرات های گازی وجود دارد که پیش بینی می شود آمار آنها از ذخایر گازی کشور هم بیشتر باشد. مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران طی مصاحبه ای که پیش از این داشته، ضمن اشاره  به ثروت عظیم زیر زمینی کشور در ارتباط با ذخایر نفت و گاز و میعانات گازی اعلام کرده است: بیش از ۱۲۰۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام، در زیر زمین داریم. ذخایر قابل استحصال نفت کشورمان بر مبنای ضریب بازیافت، حدود ۱۵۷ میلیارد بشکه و ذخایر گاز ما حدود ۳۳ تریلیون مترمکعب است، اما از نظر نفت و گاز حدود ۳۳۰ تریلیون مترمکعب است.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته چشم انداز افزایش تولید تا سال ۱۴۰۸ ، میزان تولید نفت به ۵.۷ میلیون بشکه در روز و یک میلیارد و ۷۰۰ مترمکعب گاز در روز است. در حال حاضر نیز  تعداد ۱۴۵ میدان هیدروکربنی و ۲۹۷ مخزن نفتی و گازی در ایران کشف شده ‌است. از این میان تعداد ۱۰۲ میدان نفتی و ۴۳ میدان گازی است. از تعداد کل مخازن نیز، ۲۰۵ مخزن نفتی و ۹۲ مخزن گاز طبیعی هستند. از این میدان‌ ها، تعداد ۷۸ میدان، فعال بوده که ۶۲ میدان در خشکی و ۱۶ میدان در دریا قرار دارند. شمار ۶۷ میدان نیز در حال حاضر غیرفعال است.

سهم کشورها از ذخیره و تولید نفت

مناقصات نفت و گاز ایران

ذخایر نفت و گاز ایران موضوعی است که شرکت های مختلف در این حوزه، اقدام به برگزاری مناقصات مختلف می کنند. این فرایند با یک اعلام عمومی در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره آغاز شده و افراد حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مناقصه باشند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند.

 سپس رقابت مناقصه آغاز شده و برنده آن کسی خواهد بود که  دارای شرایط کیفی مد نظر مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از آن، میان هر دو طرف قراردادی منعقد می شود که از این پس فعالیت هر دو طرف و مدت زمان انجام پروژه بر اساس این قرارداد صورت خواهد گرفت. معاملات ذخایر نفت و گاز کشور عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه واگذاری انجام تعمیرات چاه ها، مناقصه بهسازی خدمات اندازه گیری ذخایر، مناقصه انجام خدمات گریسکاری چاه ها، عملیات سرچاهی و غیره انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تجهیزات نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خلیج فارس , ذخایر نفتی , شرکت ملی نفت , مناقصات دولتی , مناقصه نفت و گاز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 87 تاريخ : سه شنبه 26 مهر 1401 ساعت: 13:38

آنتونوف 225 بزرگترین هواپیمای جهان

همیشه صفاتی مانند بزرگترین، جذاب ترین و کوچکترین و غیره برای ما جذابیت خاصی دارند. بنابراین شناخت بزرگترین هواپیمای جهان نیز خالی از لطف نخواهد بود. در حالت کلی، هواپیماها در سراسر جهان، شامل ۴ گونه مختلف  مسافربری، لوکس، جنگنده و پهپاد‌ها هستند که پهپادها جدیدترین گونه آنها هستند. ما در این مقاله از مجله هزاره به سراغ معرفی بزرگترین هواپیمای جهان می رویم.

بزرگترین هواپیمای جهان با ۶ موتور

آنتونوف ۲۲۵ به انگلیسی Antonov An-225 Mriya  بزرگترین هواپیمای جهان است که توسط آنتونوف اتحادیه جماهیر شوروی طراحی شده است. این هواپیما بعد از فروپاشی شوروی در اوکراین ساخته  شده است. این هواپیما بزرگترین هواپیما بال ثابت در کل جهان است که دارای ۶ موتور قدرتمند است. آنتونوف یک هواپیما از نوع باری – ترابری است. از قابلیت های این هواپیما می توان به حمل بار به صورت خارجی اشاره کرد. این به معنای آن است که آنتونوف می تواند یک بار بزرگ مانند یک واگن قطار را بر روی بدنه خود حمل کند.

هواپیمای غول پیکر و بزرگ An-225 Mriya  توانایی حمل بار ۲۵۰ تنی را دارد که می توان در یک محاسبه ساده ۲۵۰ تن را برابر با ۱۰ تانک نظامی دانست. از سوی دیگر، آنتونوف دارای ۸۴ متر طول و ۸۸ متر عرض است که این آمار و ارقام حدود دو برابر عرض یک زمین فوتبال است.

علاوه بر این، بزرگترین هواپیما غول پیکر جهان دارای ۳۲ عدد چرخ در طول ۸۸ متر بوده  که می تواند به تعادل و عملکرد بهتر این هواپیما به بیشترین میزان کمک کند.

بزرگترین هواپیمای جهان

این هواپیما دارای شش نفر خدمه است و از آن فقط یک عدد ساخته شده است. بزرگترین هواپیمای جهان را می توان نمونه بزرگ شده آنتونوف ۱۲۴ دانست. قدرت عجیب این هواپیما موجب شده است که نیروی رانش ۱,۵ میلیون نیوتون ایجاد کند. آنتونوف ۲۲۵  این توان را دارد که ۱۵۰۰ نفر نیرو را به راحتی جا به جا کند و حدود ۱۲ ساعت پرواز با مصرف سوختی معادل ۱۸ تن در ساعت داشته باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده از جنگ روسیه و اوکراین، هواپیمای آنتونوف-۲۲۵ مریا، آخرین پرواز خود را در  ۵ فوریه ۲۰۲۲ انجام داده است و در نهایت آخرین بار در فرودگاه هوستومل فرود آمده‌ است. در طی نبرد فرودگاه هوستومل ابتدا اعلام شد که این فرودگاه آسیبی ندیده‌ است اما پس ۳ روز ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین، اعلام کرد این هواپیما که در آشیانه خود مستقر بوده ‌است، در یک بمباران هوایی منهدم شده ‌است و سوخته‌ است.

مشخصات بزرگترین هواپیمای جهان

  • بیشینه وزن هنگام برخاست :  ششصد هزار کیلوگرم
  • بیشینه وزن بار:  دویست و پنجاه هزار کیلوگرم
  • طول:  84  متر
  • دهانه بال  :   88,40متر
  • ارتفاع:  18,10 متر
  • خدمه:  2 خلبان و ۴ خدمه پرواز
  • پیشرانه:  شش موتور توربوفن Lotarev D-T18
  • سرعت کروز:  800  کیلومتر بر ساعت
  • برد :  15400   کیلومتر

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آنتونوف , اوکراین , بزرگترین هواپیما , تولید هواپیما , روسیه , صنایع هوایی , مناقصه حمل و نقل , مناقصه هواپیمایی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 26 مهر 1401 ساعت: 13:27

شرایط ثبت نام سایپا + قیمت محصولات

گروه خودروسازی سایپا مانند دیگر گروه‌ های خودروسازی کشور بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده، قرعه کشی چندین محصول از این شرکت را برگزار و بخشی از نیاز بازار را به صورت پیش فروش عرضه می کند. قبل از این، ثبت نام سایپا و انجام قرعه کشی آن، بر عهده سامانه یکپارچه فروش خودرو بود اما هم اکنون شرکت خودروسازی سایپا به صورت مستقیم اقدام به فروش محصولات خود می کند. هر زمان که اطلاعیه مربوط به پیش ‌فروش منتشر می شود، شرایط پیش فروش محصولات سایپا مربوط به خرید هم اطلاع‌ رسانی می ‌شود تا متقاضیان بر اساس جزئیات آن برای خرید خودرو خود تصمیم بگیرند.

بر اساس این اطلاع رسانی ها افراد می توانند با اطلاع کسب کردن از قیمت روز محصولات سایپا و در نظر گرفتن بودجه مورد نظر خود برای خرید خودرو اقدام کنند. در ادامه به بررسی بیشتر شرایط ثبت نام سایپا و مزایدات این مجموعه می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه ما باشید.

شرایط ثبت نام سایپا

در سال ۱۴۰۱ و پس از دستور وزارت صمت برای فروش محصولات تمامی خودرو سازان در چارچوب سامانه مشترک تخصیص خودرو، شرکت سایپا هم فروش و عرضه محصولات خود را در قالب این سامانه به آدرس https://saipa.iranecar.com/  انجام می ‌دهد. اخیرا نیز شرکت سایپا اعلام کرده است که نهایت تلاش خود را برای از بین بردن قرعه کشی محصولات خود انجام می دهد تا بتواند بدون قرعه کشی و در قالب طرح های فروش و پیش فروش مختلف نیاز خریداران داخلی را پاسخ بدهد.

بر این اساس، شرایط پیش فروش و فورش نقدی محصولات سایپا، برای مهر ۱۴۰۱ اعلام شده است. در این شرایط فروش، فروش به صورت قرعه کشی حذف شده است. در شرایط فروش فوری سایپا خودروهای شاهین G، پراید وانت ۱۵۱، کوییک پلاس اتوماتیک، کوییک R اتوماتیک و کوییک R معمولی عرضه شده است که  زمان تحویل این محصولات بین ۳۰ الی ۹۰ روز کاری است. شرایط ثبت نام سایپا، برای دو خودرو شاهین و پراید ۱۵۱ بدون محدودیت و صرفا داشتن گواهینامه و برای سایر خودروها محدودیت خرید از خودروسازان طی ۱۸ ماه گذشته و داشتن گواهینامه لازم است.

اما در طرح پیش فروش مهرماه سایپا خودروهایی مانند شاهین، سایناs، کوییکs، کوییک پلاس اتوماتیک، کوییک معمولی، کوییک R، کوییک r اتوماتیک و پراید وانت ۱۵۱ عرضه شده است. زمان تحویل این محصولات از دی ماه ۱۴۰۱ تا  تیر ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است. در این طرح از شرکت خودروسازی سایپا، قیمت خودروها قطعی نیست و در زمان تحویل خودرو تعیین خواهد شد.کلیه طرح های پیش فروش این شرکت بدون محدودیت است و صرفا داشتن گواهی ‌نامه لازم است.

مزایدات سایپا

شرکت خودروسازی سایپا نیز همانند دیگر شرکت ها اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند. در مناقصه شرکتی برنده این فرایند خواهد بود که بتواند شرایط لازم شرکت برگزار کننده مناقصه را داشته و قیمتی مناسب تر از دیگر رقبا پیشنهاد بدهد. اما در مزایدات شخص حقیقی یا حقوقی ای برنده خواهد بود که بتواند قیمتی بالاتر را برای خرید پیشنهاد بدهد. مزایدات سایپا عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده اقلام ضایعاتی، مزایده واگذاری شرکت، مزایده خودرو و غیره اجرایی می شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شرکت سایپا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیش فروش سایپا , ثبت نام سایپا , خودرو سازی , سایپا , مزایده خودرو , مناقصه سایپا , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 341 تاريخ : سه شنبه 26 مهر 1401 ساعت: 13:22

با نحوه خرید مسکن مهر بیشتر آشنا شوید

مسکن مهر یکی از نهادهایی است که با تصویب بند دال قانون بودجه سال ۱۳۸۶ قدم به عالم اعتباری حقوق گذاشته است. پس از این تاریخ بر اساس آیین نامه ها و بخشنامه های متعدد، چارچوب ها و ضوابطی در ارتباط با خرید مسکن مهر مشخص شده است. در ادامه این خبر با نحوه خرید این واحدها بیشتر آشنا می شویم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

روش های خرید مسکن مهر

زمین هایی که خانه های مسکن مهر در آنها ساخته می شوند به دو نوع ملکی و اجاره ۹۹ ساله تقسیم می شوند. در آن دسته از واحدهایی که عرصه و زمین در اصطلاح به‌ صورت ملکی است، به این معنا است که متقاضیان مالک زمین ملک نیز هستند، زمین و ساختمان (عرصه و اعیان) قابل انتقال است. ولی در مجتمع ‌های اجاره ۹۹ ساله، تنها اعیان (ساختمان) منتقل خواهد شد.

در سال ۱۳۹۳ بر اساس یک دستورالعمل از سوی وزارت راه و شهرسازی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر آزاد شد. به این صورت خرید و فروش املاک مسکن مهر شکلی قانونی به خود گرفت. بر اساس این دستورالعمل  خرید و فروش مسکن مهر در حال ساخت، پس از واگذاری و تحویل یا پس از تنظیم اسناد مالکیت امکان خواهد داشت.

 در خرید و فروش مسکن مهر ملکی، عرصه و اعیان که به معنای زمین و ساختمان است؛ هر دو منتقل می ‌شوند. در ارتباط با واحدهای مسکن مهر ملکی (خود مالک) که فروش اقساطی قطعی یا تدریجی آن صورت گرفته باشد، هر دو طرف، نقل و انتقال (شامل انتقال‌ دهنده و انتقال گیرنده) به‌ صورت همزمان برای تغییر نام مدیون به بانک مراجعه و بانک عامل باید پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به‌ روزرسانی اقساط، نسبت به تغییر نام مدیون در دفترچه فروش اقساطی اقدام کند.

اما در ارتباط با انتقال واحدهای مسکن مهر اجاره ۹۹ ساله تنها ساختمان یا اعیان منتقل خواهد شد و زمین در مالکیت دولت باقی خواهد ماند. به این صورت زمین به شکل ۹۹ ساله به متقاضی اجاره داده می شود. در این دسته از املاک هم هر دو طرف برای تغییر نام مدیون هم زمان باید به بانک مراجعه کرده و پس از انجام کارهای قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط مراتب به مرجع صدور معرفی نامه که اداره کل راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است برای جایگزینی مستاجر در قرارداد اجاره عرصه اعلام می شود. در آن دسته از مورد هایی که که برای واحد مسکن مهر، قرارداد پیش فروش میان سازنده و متقاضی امضا شده است، ولی هنوز مراحل مربوط به واحد و فروش اقساطی انجام نگرفته است، باید ابتدا مراحل لازم برای تخصیص تسهیلات و دریافت دفترچه اقساط انجام بگیرد. سپس به ترتیبی که در مورد واحدهای ساخته شده گفته شد، کارهای انتقال مالکیت صورت بگیرد.

برای این کار نیاز است تا واحد مورد نظر شرایط زیر را داشته باشد:

  1. در قرارداد پیش‌ فروش یا صورت جلسه تخصیص واحد، نام پروژه، بلوک، طبقه و واحد تعیین و قید شده باشد.
  2. سفت‌کاری واحد مورد نظر به اتمام رسیده باشد.
  3. پروژه ‌ای که واحد در آن قرار دارد، قابلیت دریافت وام و تسهیلات و اخذ دفترچه اقساط را داشته باشد.

نکات مهم در خرید مسکن مهر

در هنگام خرید واحدهای مسکن مهر باید توجه داشته باشید که پیش از نهایی کردن معامله و پرداخت وجه حتما از وضعیت ملک مورد نظر و مالکیت آن استعلام بگیرید. تا زمانی که واحدهای مسکن مهر سند رسمی نداشته باشند استعلام مالکیت آنها از اداره ثبت اسناد امکان پذیر نخواهد بود. در این زمینه،  مرجع اطلاع از مالکیت مسکن مهر، شرکت ‌های عمران شهرهای جدید یا اداره کل راه و شهرسازی است.

از سوی دیگر باید دقت داشت که از جمله شرایط نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر، نداشتن بدهی معوقه و تسویه بدهی های گذشته در ارتباط با آن واحد است. بنابراین فروشنده واحد مسکن مهر نباید در ارتباط با اقساط تسهیلات بانکی بدهی داشته باشد. علاوه بر این واحد مورد نظر  نباید به سازمان ملی زمین و مسکن یا شرکت عمران شهرهای جدید یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بدهی داشته باشد. اما اگر واحدی در این مورد بدهی داشته باشد، باید برای تسویه بدهی ‌های مذکور اقدام شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های خانه و آپارتمان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده املاک , مسکن مهر , مناقصه ساختمان سازی , مناقصه وزارت راه و شهرسازی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 26 مهر 1401 ساعت: 13:16

پیمانکار جزء یا پیمانکار دست دوم کیست؟

پیمانکار جزء، پیمانکار دست دوم یا پیمانکار فرعی واژه هایی هستند که در قراردادهای پیمانکاری استفاده می شوند. پیمانکار جزء، شخص حقیقی یا حقوقی است که تخصص در انجام کارهای اجرایی دارد و پیمانکار برای اجرای بخشی از عملیات موضوع پیمان، با او قرارداد می بندد. در یک تعریف ساده تر پروژه ها در حالت طبیعی دارای یک کارفرما و پیمانکار هستند که کارفرما اجرای پروژه را به پیمانکار واگذار می کند و پیمانکار متعهد می شود که پروژه را با کیفیت مورد نظر کارفرما و در مدت زمان مشخصی تحویل بدهد. این پیمانکار، در واقع پیمانکار اصلی پروژه است.

یک پروژه اعم از ساختمانی یا غیر ساختمانی از نظر هزینه و نوع فعالیت ها ممکن است، گستردگی بسیار زیادی داشته باشد و به همین دلیل هم برای پیشرفت و سرعت بیشتر در کار، پیمانکار اصلی بخشی از کارها را به افراد دیگر می سپارد. این افراد و پیمانکاران با پیمانکار اصلی طرف حساب هستند و بخشی از کارهای یک پروژه را انجام خواهند داد که به آنها  پیمانکار دست دوم یا پیمانکار جزء یا پیمانکار فرعی گفته می شود. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، با معرفی بیشتر این نوع از پیمانکاران همراه ما باشید.

ماهیت پیمانکار جزء

پیمانکار دست دوم از نظر ماهیت کاری، یک پیمانکار است اما از دید کارفرما به عنوان پیمانکار دست دوم یا پیمانکار فرعی شناخته می شود. بنابراین از دید کارفرمای یک پروژه، پیمانکاری که با خود کارفرما طرف حساب است، پیمانکار اصلی بوده و شخصی که با پیمانکار اصلی قرارداد دارد پیمانکار جزء یا فرعی است. مشاغلی مانند آرماتور بند، سفت کار، سیمانکار، سنگ کار، گچ کار، نقاش، برق کار، شرکت نصب آسانسور، شرکت های ایمنی و … می توانند جز پیمانکاران دست دوم یا پیمانکاران جزء طبقه بندی شوند.

پیمانکار جزء یا پیمانکار دست دوم

نکات مهم در مورد پیمانکار جزء

– پیمانکار جز، می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

– قرارداد ما بین پیمانکار اصلی و پیمانکار جزء لزوما به صورت کتبی نیست و ممکن است توافق شفاهی باشد.

– نحوه تسویه حساب و پرداخت ها به پیمانکاران جزء الزاما به یک شکل نیست، اگرچه عموما به صورت دستمزدی و بر اساس میزان کار انجام شده است ولی ممکن است تسویه حساب بر اساس کارکرد روزانه، متر مربع، متر مکعب، مقطوع، فهرست بهایی و … باشد. پرداخت ها به پیمانکاران جزء معمولا به صورت علی الحساب (بر اساس پیشرفت کار) یا پیش پرداخت است. همچنین بعد از اتمام کار محول شده به پیمانکار جزء، متره و اندازه گیری انجام می شود و پس از محاسبه اضافات و کسورات، تسویه حساب نهایی صورت می گیرد.

– پیمانکار جزء ممکن است به صورت حضوری یا غیر حضوری در پروژه مشغول باشد و لزوما در داخل پروژه یا کارگاه کار نمی کند. در واقع ممکن است پیمانکار جز، بخش اعظمی از کار محول شده را در کارگاه یا شرکت خود انجام داده و صرفا جهت نصب و راه اندازی به محل پروژه مراجعه کند.

– پیمانکار جزء تا ابد پیمانکار جزء نیست. برای مثال، یک پیمانکار که در یک پروژه بعنوان پیمانکار جز یا پیمانکار فرعی شناخته  می شود می تواند در پروژه دیگر پیمانکار اصلی باشد.

– بر اساس ماده ۲۴ شرایط عمومی پیمان، در صورتی که در اسناد و مدارک پیمان، کارفرما، لزوم تایید صلاحیت پیمانکاران جز را پیش بینی کرده باشد، پیمانکار موظف است که تایید کارفرما را در این مورد به دست بیاورد.

– پیمانکار اصلی مسئول تمام عملیاتی است که توسط پیمانکاران جزء یا کارکنان آنها انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پروژه مشارکت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پروژه صنعتی , پیمانکار جزء , پیمانکار ساختمان , پیمانکاری , مناقصه پیمانکاری , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 330 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 14:09

هواپیمای ساخت داخل تا 3 سال آینده وارد چرخه پروازی می شود

رییس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: دولت سیزدهم برای تولید هواپیمای ساخت داخل سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌ جانبه مامور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی صورت بگیرد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

هواپیمای ساخت داخل، پاسخگوی نیاز کشور به ۵۵۰ هواپیما

محمد محمدی بخش ضمن اشاره به نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما گفت: یکی از مسیرهای توسعه ناوگان، ساخت هواپیمای داخلی است که پیش بینی می شود تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای ساخت داخل وارد چرخه پروازی شود.

رییس سازمان هواپیمایی، در ارتباط با آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافربری، هواپیماهای ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتاکسی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به صورت کنسرسیومی سه ‌جانبه مامور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی جامه عمل بپوشد.

وی در ادامه اضافه کرد: در این زمینه تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان وزارت صمت و تولید بر عهده وزارت دفاع کشور است. ما به هواپیماهای کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی در نقش یک هدف زود بازده نگاه می کنیم.

محمدی بخش افزود: در ارتباط با ایرتاکسی هم راه بیرون رفتن از مشکلات را گسترش هوانوردی منطقه ای می دانیم و در آینده نزدیک این موضوع نهایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اولویت دولت سیزدهم تولید هواپیماهای بومی است که مواردی از آن در دستور کار قرار گرفته است. موضوع مهم آن است که سرریز دانش کارخانه هواپیما سازی به بقیه بخش‌ ها نیز صورت بگیرد.

محمدی بخش اضافه کرد: کشور در حال حاضر به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که باید از طریق برنامه ساخت داخل، واردات هواپیمای نو و خرید هواپیمای کارکرده اقدام لازم صورت بگیرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور در پایان ضمن تاکید بر فشار تحریم و عدم امکان خرید قطعات نو برای هواپیما تصریح کرد: در حال حاضر، عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیما است. در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه بین سه وزارتخانه تشکیل شده است و پیش ‌بینی می شود تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود. در این زمینه، پلتفرم های مورد نظر، تهیه و نیاز کشور در آن در نظر گرفته شده است. بر این اساس سه پلتفرم ۵۰، ۷۲، ۱۵۰ نفره تهیه شده که آنچه مد نظر است تولید این هواپیماها از ۵۰ نفره آغاز می شود.

وی همچنین در ارتباط با افزایش قیمت بلیط هواپیما گفت: آخرین تغییر قیمت بلیت هواپیما در آذرماه سال گذشته بوده است که میانگین ۱۵ درصد کاهش داشته بنابراین بررسی ها و کارشناسی ها انجام شده و در جلسه شورای عالی هواپیمایی این موضوع بررسی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنایع هواپیمایی ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تولید هواپیما , سازمان هواپیمایی , مناقصات دولتی , مناقصه حمل و نقل , مناقصه راه و شهرسازی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 14:04

اداره برق و معاملات ان

از گذشته تا به امروز وظیفه توزیع نیروی برق در کشور تا سطح ۶۳ کیلو ولت از جمله وظایف شرکت های برق منطقه ای بوده است. با گذشت زمان  و به تدریج مسئولیت ولتاژهای بالاتر هم به آن اضافه شده و پس از آن، وظیفه تولید و انتقال هم به این شرکت ها واگذار شد. با گذشت مدت زمانی مشکلاتی به وجود آمد که برای مقابله با آنها در ستاد صنعت برق فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی صورت گرفت. سپس با توجه به قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و سیاست کشور،  مبنی بر واگذاری کارهای خدماتی به بخش خصوصی، شرکت های توزیع نیروی برق در زیر مجموعه اداره برق ایجاد شدند. در ادامه به بررسی بیشتر این مجموعه می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

اهداف اداره برق

این مجموعه با توجه به آن که رابط میان صنعت برق و مشترکان است نقشی چند سویه داشته و وظایف زیر را بر عهده دارد:

– نقش فنی برای نگهداری ، راهبری و توسعه شبکه های توزیع

– پذیرش و خدمات رسانی به مشترکان و تامین رضایت ایشان و فروش انرژی برق به عنوان یک کالای اقتصادی

– حفظ ارتباط و هماهنگی با بخش های بالادست صنعت به طوری که مجموعه صنعت برق از این راه بتواند به فرآیند تولید و عرضه برق ادامه دهد.

خدمات اداره برق

در مجموعه اداره برق وظایفی به شرح زیر به مشترکان ارائه می شود:

  • ارائه خدمات صورت حساب قبوض به مشترکین شرکت توزیع نیروی برق
  • ارائه خدمات مرتبط با انشعاب مشترکین شرکت توزیع نیروی برق
  • رسیدگی به درخواست انشعاب و تغییر آمپراژ مشترکین شرکت توزیع نیروی برق
  • ارائه خدمات رفع خسارت و حریم شبکه برق
  • ارائه خدمات مولدهای خورشیدی برق
  • ارائه خدمات رفع خاموشی و مشکلات فنی برق
  • رسیدگی و پاسخگویی به درخواست های مراجعین شرکت توزیع نیروی برق
  • ارائه دستورالعمل و نقشه ساخت تجهیزات و تابلوهای برق
  • بهینه سازی مصرف برق
مناقصه اداره برق

مناقصات و مزایدات اداره برق

اداره برق با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات اداره برق هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد. موضوع این مناقصات نیز در حوزه روشن سازی معابر، نگهداری از تاسیسات الکتریکی، جابجایی شبکه و غیره صورت می گیرد. در مزایده نیز شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد و موضوع این مزایدات، فروش کالاهای اسقاطی، مزایده ملک، انواع خودرو و غیره است. سپس قراردادی ما بین برنده و اداره برق به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های برق » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اداره برق , برق خورشیدی , توزیع نیروی برق , مزایده دولتی , مناقصه برق , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 13:19

آخرین وضعیت سرمایه گذاری در تولیدات کشور

بررسی جوازهای تاسیس صادر شده برای بنگاه های صنعتی در ۵ ماه نخست سال جاری نشان می دهد که در این بخش افت ۳۸.۶ درصدی داشته ایم که بیانگر کاهش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در تولیدات کشور است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

افت سرمایه گذاری در تولیدات کشور

سرمایه گذاری و ورود به تولیدات داخلی کشور، یکی از نشانه های رشد اقتصادی در هر کشوری است. به این صورت کشورهایی که میزان سرمایه گذاری آنها در تولیدات داخلی بیشتر باشد، نه تنها رشد اقتصادی بیشتری دارند، بلکه این موضوع به جذب سرمایه های خارجی بیشتری نیز منجر خواهد شد. این موضوع همچنین در میزان تورم سالانه یک کشور نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 بنابراین یکی از شاخص هایی که برای بررسی فعالیت سرمایه گذاران و تمایل آنها برای حضور در بخش صنعتی و تولیدی کشور بررسی می شود؛ میزان جوازهای صنعتی صادر شده است. بر این اساس بررسی آمارهای وزارت صمت از وضعیت ساخت و تاسیس بنگاه ‌های صنعتی نشان دهنده آن است که در ۵ ماه نخست سال جاری، برای ۹ هزار و ۱۷۹ بنگاه جواز تاسیس صادر شده است که کاهش ۳۸.۶ درصدی نسبت به ۵ ماهه سال گذشته را تجربه کرده است.

علاوه بر این، بررسی بخش مربوط به سرمایه گذاری در این بخش ها نشان می دهد که سرمایه پیش بینی شده در ۵ ماه ابتدایی سال جاری، برای جوازهای تاسیس معادل بیش از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که با اجرای این پروژه‌ها، ۲۴۴ هزار و ۷۲۹ شغل ایجاد خواهد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳۳.۹ درصدی روبرو بوده است.

بنابراین آمار مرتبط با جوازهای تاسیس صادر شده نشان دهنده آن است که با کاهش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در تولیدات روبرو بوده ایم.

علاوه بر این آمارها در بخش تولید کشور نشان می دهد که در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری برای ۲ هزار و ۵۴۴ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده است که این میزان کاهش ۱۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.

همچنین میزان سرمایه پروانه ‌های بهره ‌برداری صادر شده هم بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش را تجربه کرده است. در این بخش همچنین پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که ۴۸ هزار و ۸۹۵ شغل ایجاد شود که در مقایسه با به مدت مشابه پارسال، با افت ۳۵.۵ درصدی روبرو بوده است.

بر این اساس، بررسی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که تعداد واحدهای جدیدی که در ۵ ماه سال جاری، پروانه بهره برداری گرفته است، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های روز کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بنگاه های صنعتی , تولیدات داخلی , رشد اقتصادی , سرمایه گذاری , مناقصات دولتی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 96 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 13:15

درخواست خرید لاستیک دولتی به چه صورت است؟

لاستیک یا تایر خودرو مانند بسیاری از کالاهای مصرفی در بازار ایران دارای دو نرخ برای مصرف کنندگان است. درواقع لاستیک یا به صورت دولتی به فروش می رسد؛ که بخشی از هزینه آن را دولت پرداخت می کند و باقی را مصرف کننده پرداخت می کند؛ یا به صورت آزاد وارد بازار می شود که هزینه تولید یا واردات آن با دلار آزاد محاسبه شده و به همین دلیل هم با قیمتی بیشتر از لاستیک دولتی وارد بازار داخل می شود.

پس لاستیک هم مانند دیگر کالاهای مصرفی مثل تخم مرغ، مرغ و غیره یک کالای رایانه ای به شمار می رود و با شرایطی خاص برای مصرف کنندگان فراهم شده است. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، به مزایای لاستیک دولتی و نحوه درخواست خرید آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای لاستیک دولتی

با افزایش نرخ تورم موجود در کشور طی سال های گذشته و رسیدن آن به مرز ۴۰ تا ۵۰ درصد، قیمت دلار از مرز ۳۰ هزار تومان نیز عبور کرده و این مساله موجب شده است تا همه کالاها به شدت گران شوند. یکی از کالاهایی که تحت تاثیر این موضوع افزایش بی سابقه ای را تجربه کرده است، لاستیک است. برای کنترل این افزایش قیمت بی رویه، دولت وارد عمل شده و تلاش کرده تا با عرضه لاستیک دولتی، این کالا را با قیمتی ارزان تر به دست مصرف کننده برساند. بنابراین رانندگان و مالکان خودرو می توانند لاستیک دولتی را با ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر در بازار آزاد تهیه کنند.

درخواست خرید لاستیک دولتی

اگر چه لاستیک دولتی عمدتا به وسایل حمل و نقل عمومی مانند  شامل، اتوبوس، مینی‌ بوس، کامیون و وانت اختصاص داده می شود اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی هم این امکان را دارند که لاستیک را با نرخ دولتی خریداری کنند. بنابراین روش حضوری و اینترنتی خرید لاستیک به شرح زیر است:

روش حضوری خرید لاستیک دولتی

  • برای خرید لاستیک به روش حضوری باید مستقیما به نمایندگی‌ های شرکت‌ های تایر سازی داخلی مراجعه کرد.
  • بهتر است قبل از مراجعه حضوری برای خرید لاستیک با نمایندگی‌ ها تماس گرفت. نشانی و تلفن نمایندگی ‌ها در سایت شرکت‌ های تایرسازی وجود دارد.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی

  • راحت ‌ترین روش خرید لاستیک ثبت نام در سایت فروش آنلاین است.
  • ثبت نام در سایت ‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌ گیرد بهترین زمان ابتدای روز است.
  • پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک ‌ها به آدرس اعلام شده ارسال می‌ شود.
  • همچنین برای تهیه لاستیک می‌ توان به سایت جامع تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.
لاستیک دولتی

مناقصات لاستیک دولتی

قیمت لاستیک دولتی  ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است. در کنار قیمت لاستیک،  ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خرید شما اضافه می ‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. این قیمت ها ثابت بوده و نمایندگی ها نمی توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به فروش برسانند. بسیاری از شرکت ها در صورت نیاز به لاستیک انواع خودروها، اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند که آگهی آنها در روزنامه های کثیر الانتشار و یا وب سایت های آگهی هایی مناقصاتی مانند هزاره منتشر خواهد شد.

مناقصاتی مانند خرید لاستیک ماشین آلات و خودرو، مناقصه خرید لاستیک لیفتراک، فراخوان ارزیابی کیفی لاستیک لیفتراک و غیره از این دست مناقصات است که شرکت کنندگان در آن در صورت دارا بودن شرایط می توانند وارد فرایند مناقصه شده و به ارسال اسناد و مدارک خود بپردازند. سپس شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که دارای شرایط کیفی لازم بوده و قیمت پیشنهادی مد نظر او کمتر از دیگر رقبا در جریان مناقصه باشد. سپس قراردادی ما بین هر دو طرف منعقد شده و تعهدات در آن ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های قطعات خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خودرو , لاستیک دولتی , مزایده خودرو , مناقصات دولتی , مناقصه , مناقصه لاستیک , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 14:54

کاهش رشد کرایه مسکن در ماه های گذشته

آخرین آمارهای بانک مرکزی کشور حاکی از آن است که با فروکش کردن التهابات در بازار خرید و فروش مسکن و اجاره ‌بها در تهران روبرو هستیم. این آمارها نشان دهنده آن است که کرایه مسکن با افزایش کمتری در مدت زمان  13 ماهه گذشته روبرو بوده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

وضعیت کرایه مسکن در ماه های اخیر

بر اساس آخرین گزارش وضعیت مسکن که توسط بانک مرکزی در شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شده است؛ در این دوره ۶ هزار و ۳۳ واحد مسکونی معامله شده است که در مقایسه با ماه قبل ۲۲.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد کاهش را تجربه کرده است.

علاوه بر این، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی برابر ۴۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان در این گزارش آمده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۶.۳ درصد افزایش داشته است. قیمت مسکن در تهران در شهریور  ماه سال جاری در مقایسه با مرداد ماه، فقط ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، در گزارش بانک مرکزی ایران آمده است، که بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی مربوط به منطقه یک به قیمت ۸۷ میلیون تومان و کمترین آن به منطقه ۱۹ با قیمت ۲۱ میلیون تومان مربوط می شود.

در بررسی وضعیت توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران به تفکیک عمر بنا در شهریور ماه سال جاری، از میان ۶ هزار و ۳۳ داد و ستد مسکن در این دوره ۲۸.۴ درصد و در مقابل سهم واحدهای با عمر بالا در گروه‌های ۱۱ تا ۱۵ سال و بیش از ۲۰ سال ساخت اضافه شده است.

وضعیت افزایش سالانه کرایه مسکن اجاری در تهران

آخرین آمارهای بانک مرکزی همچنین نشان می دهند که بیشترین حجم معاملات در حوزه مسکن، مربوط به منطقه پنج است و مناطق ۲، ۴ و ۱۰ در ردیف‌ های بعدی قرار گرفته اند.

نکته دیگری که در این آمارها وجود دارد آن است که توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران و برای شهریور ماه نشان می دهد که واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع سهمی معادل ۵۴.۴ درصد معاملات را به خود اختصاص داده است. همچنین واحدهای مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۳ میلیارد تومان، ۴۹.۴ درصد از معاملات مسکن را به خود اختصاص می دهد.

آمارهای مربوط به شاخص کرایه مسکن اجاری نشان دهنده آن است که کرایه مسکن در مدت زمان شهریور ماه سال جاری در تهران و دیگر مناطق شهری به ترتیب رشد ۴۰.۹ و ۴۶.۸ درصدی را در مقایسه با ماه مشابه سال قبل تجربه کرده است. علاوه بر این، افزایش ۴۰.۹ درصدی کرایه مسکن اجاری در ۱۲ ماه ختم شده به شهریور ماه سال ۱۴۰۱ کمترین رقم را در ۱۳ ماه اخیر داشته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های مسکن » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اجاره خانه , بانک مرکزی , مزایده املاک , معاملات مسکن , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 14:48

با انواع مزایده خودرو سواری آشنا شوید

خرید خودرو سواری یکی از موضوعاتی است که همه ما کم و بیش با آن روبرو بوده ایم. این خرید می تواند به صورت نقد یا اقساط و تحویل فوری یا بلند مدت باشد. یکی از روش های خرید خودرو، خرید خودرو سواری به صورت مزایده است. خرید خودرو به صورت مزایده ای گاه می تواند بسیار ارزان تر از خرید معمولی از یک کمپانی یا فروشنده تمام شود اما در عین حال روشی پر ریسک است. بنابراین، یکی از دلایلی که مردم از این روش برای خرید خودرو استفاده می کنند، ارزان تر بودن این خودروها است. البته بسیاری از افراد نیز به دلیل علاقه به این حوزه، وارد این کار می شوند و برای آنها جنبه سرگرم کننده دارد. معمولا خودروهایی که دچار آتش سوزی یا تصادف های شدید می شوند که آن دسته از خودروهایی که در صورت صفر بودن هنوز به بیرون از کارخانه نرفته اند و یا سازمانی قصد فروش اموال خود اعم از خودروهای سواری لوکس و کلاسیک را دارد، وارد مزایده می شوند. انواع مزایده خودرو سواری توسط ارگان های رسمی از جمله: ایران خودرو، سایپا، مبارزه با مواد مخدر، ناجا و … برگزار می شود. اما انواع مزایده خودرو سواری به چه صورت انجام می گیرد؟ با ما در ادامه همراه مجله هزاره باشید.

انواع مزایده خودرو سواری

مزایدات در حوزه خودرو سواری از نظر نوع برگزار کننده به دو نوع مزایده دولتی و مزایده عمومی تقسیم بندی می شود و از نظر نوع برگزاری نیز به شرح زیر است:

مزایده خودرو کلامی و چوب زنی

در این روش شخصی قیمت خود را اعلام کرده و شخص دیگر نیز قیمتی بالاتر اعلام می کند و به همین شیوه ادامه پیدا کرده و در حین مزایده نیز امکان تغییر قیمت وجود دارد. شرکت کنندگان می توانند قیمت خود را پایین تر یا بالاتر ببرند تا شخصی که قیمت بالاتر را اعلام کرده است، برنده این مزایده شود.

مزایده خودرو پاکتی

 در این روش شرکت کنندگان باید پس از بررسی خودرو، شرایط و قیمت خودرو در داخل بازار را بررسی کرده و مبلغی را که می خواهند از بازار ارزانتر تهیه کنند، در نظر داشته باشند. در نهایت یک قیمت نهایی را که بالاتر از قیمت پایه است؛ باید پیشنهاد بدهند.

نکته: در زمان برگزاری مزایده خودرو به صورت کلامی برنده مزایده در همان لحظه مشخص می شود اما در مزایده های پاکتی باید تا روز باز کردن پاکت ها و اعلام نتیجه نهایی صبر کنید تا برنده مزایده مشخص شود. در صورت برنده شدن در مزایده خودرو،  بعد از تسویه با ارگان مورد نظر معمولا یک هفته تا تحویل خودرو و سند زدن زمان لازم است.

مزایده خودرو

نکات مهم در انواع مزایده خودرو سواری

باید دقت داشته باشید که در هنگام مزایده خودرو سواری در حین بازدید از خودرو، اطلاعات کافی و لازمی در ارتباط با نوع خودرویی که می خواهید خریداری کنید، داشته باشید یا شخصی را که در این زمینه اطلاعات لازم را دارد، با خود همراه کنید تا بررسی درستی از خودرو مزایده ای انجام دهد. اگر در هنگام بازدید از خودرو متوجه شدید که این خودرو نیاز به تعمیرات احتمالی دارد، باید هزینه های آن را نیز در قیمت پیشنهادی خود در نظر بگیرید. علاوه بر این هزینه های دیگری نیز مانند خلافی و سند زدن را نیز نباید فراموش کنید که البته این موارد هزینه های زیادی ندارند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های روز کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برگزاری مزایده , خودرو سواری , مزایده ایران خودرو , مزایده خودرو , مزایده دولتی , مزایده سایپا , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 17 مهر 1401 ساعت: 17:25

بزرگترین جرثقیل جهان

جابجایی و نقل و انتقال کالاها و مصالح سنگین نیازمند ماشین های عظیم الجثه ای است که قدرت بالایی دارند. یکی از این ماشین ها جرثقیل ها هستند. با گذشت زمان نیز جرثقیل ها مدرن تر شده و توانایی های آنها بسیار بیشتر شده است. از گذشته تا به امروز از جرثقیل ها برای انجام کارهای مختلفی مانند جابجایی قطعات سنگی کوه ‌ها به ‌منظور ساخت معابد، انجام امور کشاورزی، حرکت توربین‌ های بادی عظیم و غیره استفاده شده و این روزها نیز برای ساخت انواع سازه ها مانند پل ها، کارخانجات و دیگر کارهای عمرانی کاربرد دارند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به معرفی بزرگترین جرثقیل جهان می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

بزرگترین جرثقیل جهان به وزن ۵ هزار تن

امروزه تعداد زیادی جرثقیل توسط شرکت های مختلف دنیا طراحی و ساخته می شود که برای انجام کارهای سنگین تر در پروژه های بزرگ تر عمرانی، نیاز به جرثقیل های بزرگ تر و قدرتمندتری است. شرکت سارنس بلژیک، شرکتی است که جرثقیلی با ظرفیت ۵۰۰۰  تن را که بزرگترین جرثقیل ساخته شده تا به امروز در جهان است؛ راه اندازی کرده است. این جرثقیل بسیار بزرگ و غول پیکر بوده و با نام مستعار  ” بیگ کارل ” شناخته می شود. این جرثقیل  شکل و ظاهر و انعطاف پذیری یک جرثقیل متحرک تمام و کمال را با وینچ و کابل و قلاب دارد و به راحتی چرخش ۳۶۰ درجه ای را به همراه دارد .

بوم اصلی این جرثقیل از ۱۱۸ متر تا ۱۶۰ متر قابلیت افزایش داشته و جیب آن می تواند تا ۱۰۰ متر اضافه شود . این ترکیب ارتفاعی در حدود ۲۵۰ متر و شعاعی در حدود ۲۷۵ متر به وجود خواهد آورد. بر اساس اعلام شرکت سارنس این میزان از انعطاف پذیری هر درخواست و نیاز مشتری برای انجام بار برداری را تضمین و حمایت خواهد کرد.

این جرثقیل با استفاده از هر دو قلاب خود، می تواند بر روی بوم اصلی و جیب کار کند. این دسترسی موجب  می شود که کلیه فضاها و نواحی کاری داخل محوطه سایت را پوشش داده و تعمیرات و ترکیب کارها را با سرعت و ظرفیت بالاتر و همچنین زمان کمتری انجام بدهد.

بنا بر اعلام شرکت سازنده این جرثقیل، بزرگترین جرثقیل جهان کمترین فشار را بر زمین وارد خواهد کرد. بر این اساس حتی در بیشترین شعاع کاری، SGC-250 هرگز فشاری بیشتر از ۲۵ تن بر متر مربع به زمین وارد نخواهد شد. این موضوع  به لطف تعداد چرخ های زیاد بر روی دو رینگ حرکتی ریلی و بالشتک بار پخش کنی است که در زیر این جرثقیل بزرگ قرار دارد . جرثقیل SGC-250 دارای وزنه تعادل  5.200  تنی است و ۱۲۸ عدد چرخ دارد .

کاربردهای این جرثقیل با استفاده از ۱۱۲ عدد موتور در ۶ پکیج قدرتی، در نصب پل ها ، کارخانجات پتروشیمی ،  کارخانجات کشتی  سازی و کارهای عمرانی است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تامین، اجاره خودروهای سنگین » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اجاره ماشین سنگین , جرثقیل , مزایده ماشین آلات , مناقصه راهسازی , مناقصه عمران , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 17 مهر 1401 ساعت: 17:21

این روزها در کنار حوادث طبیعی، رخدادهایی مانند آتش سوزی بر خلاف اقداماتی که برای پیشگیری از آنها صورت می گیرد، غیر قابل پیش بینی بوده و برای همیشه برای مواجهه با آنها باید آماده باشیم. یکی از گزینه هایی که به آمادگی بیشتر ما در این زمینه کمک خواهد کرد، استفاده از سیستم های ایمنی آتش نشانی کارآمدتر برای مبارزه با حوادث است. اطفاء حریق یک موضوع کاملا تخصصی است که انواع مختلفی از سیستم های آن در بازار موجود است: از سیستم های بارانی مانند اسپرینکلر گرفته تا سیستم های مه پاش آب با فشار بالا. این سیستم ها و تجهیزات اطفاء حریق با توجه به اندازه، سن، کاربری و غیره متفاوت خواهند بود.

اطفاء حریق در حالت عامیانه آن به اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش حریق و خاموش کردن آن و آسیب رسیدن کمتر به جان و مال افراد گفته می شود. اطفاء حریق به دو دسته سیستم اطفا حریق دستی و سیستم اطفا حریق اتوماتیک دسته بندی می شود. که ما در این مقاله از مجله هزاره به بررسی آن می پردازیم.

انواع سیستم های ایمنی اطفا حریق تجهیزات آنها

انواع سیستم های ایمنی اطفا حریق به دو دسته اطفا حریق دستی و اتوماتیک طبقه بندی می شوند:

سیستم اطفا حریق دستی

 در سیستم اطفا حریق دستی از تجهیزاتی استفاده می شود که برای به کار بردن آن ها به نیروی انسانی نیاز است و عملا بدون نیروی انسانی کاربردی نخواهند داشت. نمونه رایج تجهیزات اطفاء حریق دستی، کپسول های آتش نشانی هستند که با توجه به نوع حریق و یا کلاس آن انواع مختلفی دارند. انواع سیستم های اطفاء حریق دستی عبارتند از:

    خاموش کننده های پودری (پودر خشک شیمیایی، پودر تر شیمیایی، پودر خشک)

    خاموش کننده های دی اکسید کربن

    خاموش کننده های حاوی ترکیبات هالوژنه

    خاموش کننده های حاوی کف

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک بدون دخالت انسان و با استفاده از تجهیزات اتوماتیک به صورتی عمل می کند که به محض اعلام حریق به صورت خودکار فعال شده و به این صورت از پیشرفت و آسیب بیشتر حریق جلوگیری می کند. انواع سیستم های اطفا حریق اتوماتیک به شرح زیر است:

– سیستم اطفاء حریق اتوماتیک مه آب  (Water Mist)

– سیستم اطفاء حریق اتوماتیک ورتکس  (Vortex) 

– سیستم اطفاء حریق اتوماتیک گازی هالون  (Halon)

– سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی اسپرینکلر  (Sprinkler)

– سیستم اطفاء حریق اتوماتیک پودری یا ذرات معلق آیروسل  (Aerosol)

– سیستم اطفاء حریق اتوماتیک فوم  (Foam)

تجهیزات کلی اطفا حریق در سیستم های ایمنی

  • کپسول آتش نشانی
  • اسپرینکلر
  • جعبه آتش نشانی
  • پودر اطفاء حریق
  • گوی اطفاء حریق
  • آیروسل
  • قاب اسپرینکلر
  • اطفاء حریق گازی
  • شیرآلات
  • قرقره
  • شیلنگ
  • نازل
  • اتصالات
تجهیزات اعلام حریق

مناقصات و مزایدات سیستم های ایمنی آتش نشانی و اعلام اطفاء حریق

با توجه به آن که هر سازه ای چه با کاربری تجاری – اداری یا مسکونی نیازمند سیستم های اطفا حریق است، به همین دلیل هم شرکت های مختلف برای پیاده سازی آنها در مجموعه خود اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند یا سازمان هایی که این سیستم ها را در اختیار دارند، این تجهیزات را به مزایده می گذارند. بر این اساس تجهیزاتی مانند فایر آلارم، مانیتورهای آتش نشانی، لباس های اطفا حریق، سیستم های اعلان اطفا حریق، شیرهای کنترل و غیره می تواند در فرایند مزایده برای فروش گذاشته شود. در مزایده شخص حقیقی یا حقوقی برنده خواهد شد که بیشترین مبلغ پیشنهادی را ارائه بدهد.

از سوی دیگر سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی و خصوصی نیز برای اجرا و یا بهبود سیستم اعلان حریق خود اقدام به برگزاری مناقصات میکنند و از شرکتی که دارای بالاترین کیفیت و کمترین قیمت پیشنهادی باشد، برای همکاری دعوت کنند. در این صورت قراردادی ما بین دو طرف امضا شده و تعهدات و مدت زمان اجرای پروژه در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  اطفاء و اعلام حریق» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اطفاء حریق , تجهیزات آتش نشانی , حوادث طبیعی , مناقصه آتش نشانی , مناقصه تجهیزات صنعتی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 111 تاريخ : شنبه 16 مهر 1401 ساعت: 15:37

ساخت خانه های ارزان

یک فعال حوزه کار ضمن اشاره به این که کارگران را در مساله خانه‌ دار شدن باید به صورت خاصی در نظر بگیریم گفت: ایده خانه ‌های اجاره ‌ای در کوتاه مدت می تواند دغدغه کارگران و اقشار محروم و کم درآمد را برطرف کند؛ اما مشکل مسکن کارگران و بازنشستگان با استفاده از ساخت خانه‌ های ارزان قیمت توسط تعاونی‌ ها و با اختصاص دادن زمین رایگان حل خواهد شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

رفع دغدغه مسکن با خانه های ارزان

این روزها یکی از دغدغه های مهم همه کارگران و بازنشستگان خرید یا حتی اجاره خانه است. با بالا رفتن قیمت خرید خانه و حتی اجاره و رهن آن؛ قدرت خرید بسیاری از مردم کاهش پیدا کرده و به همین دلیل هم لزوم توجه دولت به این موضوع را پررنگ تر کرده است.

رحمت الله پورموسی در ارتباط با حل مشکل مسکن کارگران با استفاده از خانه‌ های اجاره ‌ای، اظهار کرد: ایده خانه‌ های اجاره ‌ای ایده خوبی است و در رفع دغدغه مسکن کارگران بی تاثیر نیست، اما این ایده نمی ‌تواند راه حل نهایی این مساله باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: هم اکنون بخش بزرگی از سبد معیشت خانوارهای کارگری، اختصاص به هزینه های مسکن و اجاره بها دارد. در حال حاضر در حاشیه شهرها اجاره خانه به شدت بالا رفته است به صورتی که اگر کسی ۵ میلیون تومان حقوق بگیرد باید سه میلیون تومان اجاره بدهد و با دو میلیون تومان باقی مانده نمی تواند امورات زندگی خود را به خوبی بگذراند.

این فعال کارگری تاکید کرد: خانه های اجاره ای در صورتی گزینه خوبی هستند که برای مثال به مدت دو سال با نرخ ثابت به کارگران و اقشار ضعیف جامعه اجاره داده شوند. در این صورت هم کارگران دغدغه خانه را نخواهند داشت. البته این موضوع موقتی خواهد بود و  نمی تواند برای همیشه و دائمی مشکل مسکن کارگران را حل کند و در نهایت بتوانیم کارگران را موقتا در جایی اسکان دهیم.

پورموسی ضمن اشاره به این موضوع که در بحث خانه دار شدن باید کارگران را به صورت خاص در نظر بگیریم تصریح کرد: کارگران نمی‌ توانند شخصی بسازند و حقوق و دریافتی آنها کفاف پرداخت اقساط سنگین وام های مسکن را نمی دهد؛ به همین دلیل هم معتقدم دولت باید پای کار بیاید و جای مسکن را در سبد معیشت کارگران و بازنشستگان پر کند. این کار هم راه دارد و راهش این است که از طریق تعاونی‌ ها زمین رایگان اختصاص بدهیم و تعاونی ‌ها با قیمت پایین برای کارگران و بازنشستگان خانه های ارزان بسازند.

بر اساس اظهارات این فعال کارگری، دولت می ‌تواند وزارت کار را مکلف به آن کند که در هر استان و شهرستان زمین های رایگان در اختیار تعاونی ها گذاشته شود و در کنار آن تسهیلات بلند مدت با سود پایین اختصاص بدهد، تا به این صورت کارگران و بازنشستگان با عضویت در تعاونی ‌ها صاحب خانه های ارزان شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های املاک با کاربری مسکونی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آپارتمان , اجاره خانه , ساختمان سازی , مزایده املاک , مسکن کارگران , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 121 تاريخ : شنبه 16 مهر 1401 ساعت: 15:31

بهره برداری از فاز جدید مترو تبریز

استاندار آذربایجان شرقی با حضور در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با بررسی آخرین وضعیت احداث خطوط ۱ و ۲ مترو تبریز دستور بهره برداری از فاز ۳ خط یک مترو این شهر را با رعایت مسائل ایمنی صادر کرد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

تامین اعتبار خطوط ۱ و ۲ مترو در مرکز آذربایجان شرقی

عابدین خرم طی یک جلسه مشترک با شهردار کلانشهر تبریز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، پیشرفت کار انجام شده در خط یک و دو مترو را قابل توجه خواند و گفت: با توجه به تاکیدات انجام شده و با هدف تامین منابع مالی احداث خطوط ۱ و ۲ و تامین اعتبارات فاینانس در سفر ریاست محترم جمهوری در تلاش هستیم تا تامین اعتبار مورد نظر در کمترین زمان ممکن انجام  شود.

وی با بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی در خط ۲ مترو تبریز اظهار کرد: تلاش می ‌شود تا با هماهنگی های لازم با قرارگاه خاتم سرعت کار در این خط نیز افزایش پیدا کند.

شهردار تبریز نیز در این جلسه ضمن اشاره به ضرورت راه اندازی فاز ۳ خط یک مترو تبریز گفت: با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه، راه اندازی این فاز در اولویت برنامه های ما قرار گرفته است.

مناقصه آذربایجان شرقی-بهره برداری از مترو

یعقوب هشیار تصریح کرد: یکی از پرهزینه  ترین پروژه های عمرانی، ایجاد خطوط مترو است و با این وجود تلاش می ‌کنیم تا با تامین اعتبار و رعایت تمهیدات لازم و اصول ایمنی فاز ۳ خط یک به بهره برداری برسد. این فاز که شامل ایستگاه میدان کهن تا شهرک نور لاله می ‌شود از نقاط مسافرخیز و مهم شهر برای جابجایی شهروندان به شمار می‌ آید.

علاوه بر این، یعقوب وحید کیا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز هم در این نشست به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور احداث خط ۱ و ۲ مترو تبریز پرداخت.

اقدامات ترافیکی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز

وحید کیا ضمن اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در سطح شهر تبریز گفت: در طی ۶ ماهه اول سال جاری با کاهش ۳۰ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبرو بوده ایم.

وحید کیا همچنین با ارائه یک گزارش از اقدامات ترافیکی انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس اضافه کرد: در آستانه بازگشایی مدارس اقداماتی از قبیل ایمن سازی مدارس، نصب علائم و تجهیزات عملیاتی شده است.

در این جلسه اتخاذ تهمیدات و اصول ایمنی راه اندازی فاز سه خط یک و سرعت بخشی به عملیات عمرانی در خط دو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندار آذربایجان شرقی هم بر پیگیری و حمایت از این اقدام تاکید کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های آذربایجان شرقی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : حمل و نقل ریلی , شهرسازی , مترو , مناقصات کشور , مناقصه آذربایجان شرقی , مناقصه حمل و نقل جاده ای , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 80 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 14:10

افزایش بی رویه واردات نساجی

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی صنعت نساجی در ایران با وجود سابقه طولانی که دارد و داشتن زیرساخت های لازم برای توسعه، این روزها با توجه به افزایش واردات نساجی با شرایطی روبرو است که می توان آن را بحرانی تمام عیار دانست. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

رقابت ناسالم تولید کننده داخلی و خارجی به دنبال واردات نساجی

صنعت نساجی در ایران در سال های اخیر با فراز و نشیب های متعددی روبرو بوده است که موجب شده تا این صنعت قدیمی در ایران با مشکلاتی روبرو شود. در این زمینه بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت نساجی بر این باور هستند که چالش هایی که این صنعت با آنها روبرو است به افول آن در کشور منجر شده است.

مجتبی دستمالچیان، کارشناس باسابقه صنعت نساجی ضمن اشاره به این که متاسفانه در کشور، بخش تولید مورد حمایت جدی قرار نمی گیرد، گفت: وقتی فعالان صنعت نساجی مواد اولیه را با نرخ آزاد می‌خرند، چه انتظاری می‌ توان داشت که صنعت نساجی کشور، پیشرفت و توسعه همه ‌جانبه داشته باشد؟

وی در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: این تفکر در حال حاضر در جامعه وجود دارد که کیفیت جنس خارجی مرغوب تر از محصول داخلی است و این در حالی است که بسیاری از محصولات صنعت نساجی که در ایران تولید می ‌شود با کیفیت و مرغوب هستند، اما باز هم تعداد بیشماری از مردم کشور تمایل به خرید محصولات ترکیه یا خارجی در صنعت نساجی دارند که وقوع این اتفاق به نوعی در ایران تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی افزود: تولید کنندگان صنعت نساجی در صف اول پرداخت مالیات به دولت بوده در حالیکه وارد کنندگان محصولات نساجی در ارتباط با واردات نساجی مالیات کمتری پرداخت می کنند. به همین دلیل هم باید در ارتباط با این موضوع تجدید نظر صورت بگیرد. علاوه بر این رقابت میان محصولات نساجی خارجی و داخلی می تواند منجر به ارتقای کیفیت شود اما به شرط آن که تولید کننده ایرانی و خارجی با مشکلات و چالش های یکسانی روبرو باشند که متاسفانه اینطور نیست.

دستمالچیان با اشاره به آثار منفی واردات نساجی در کشور بر میزان تولید و فروش محصولات نساجی خاطر نشان کرد: همان ‌طوری که دولت برای اجازه ورود کالاهای مشابه خارجی که در داخل ایران تولید می ‌شوند را به کشور نمی ‌دهد، باید برای صنعت نساجی هم راهکاری اساسی ارائه کند تا شاهد حمایت از تولید ملی در صنایع نساجی ایران باشیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده ماشین آلات نساجی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصه , مناقصه ماشین آلات صنعتی , مناقصه نخ , مناقصه نساجی , هزاره , واردات نساجی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 83 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 14:05